1º El nostre rebuig a les pujades aplicades tant a Transports Metropolitans de Barcelona com a RENFE . Aquestes mesures van clarament en contra de la nostra idea del Transport Públic com política social igualadora, ja que aquestes pujades son molt superiors al IPC interanual de Catalunya i que incrementant la despesa a les capes més desfavorides de la població que en termes percentuals utilitzen més aquests tipus de transport.
2º La nostra decepció per que no s’han adoptat mesures més valentes per promoure l’ús del transport públic en els desplaçaments forçats per feina o estudi (títols de transport específics pel desplaçaments forçats), ni per a situacions d’atur, ni per rendes baixes.
3º Exigim un debat seriós sobre les formes de finançament del Transport Públic, ja que tots aquests anys , s’ha demostrat que pujades per sobre del IPC, no han fet disminuir el deficit. Aquest nou sistema de finançament ha de estar basat en el següents eixos:
- a) Congelació de les tarifes d’acord a l’ IPC.
- b) Buscar noves fonts del finançament del Transport Públic.
- c) Cal implementar la Tarificació Social (per gent aturada, rendes baixes, joves...) dins dels criteris tarifaris del transport
- d) Simplificació Tarifaria i Fidelització d’usuaris i usuàries. la creació de nous títols integrats que abarateixin i fidelitzin la utilització del transport públic, introduint el pagament per mitjà de domiciliació bancària i la possibilitat de fraccionament. Cal un títol ANUAL de transport amb preus trencadors
- e) Racionalització de les zones tarifaries, tot eliminant la desproporció que representa un canvi de zona.
4º Renovem el nostre compromís per un Transport públic i de qualitat , i per una mobilitat sostenible i justa socialment.
Toni Campos
COORDINADOR DE L’ASSEMBLEA DE BASE D’EUIA DEL TRANSPORT I LES TELECOMUNICACIONS
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada